A PLAY/ACT projekt a városi helyteremtés eszközeit keresi és vizsgálja, hogyan lehet a városi közösségi terek kérdéseit összekötni az ifjúsági aktivizmussal. A kezdeményezést az Európai Unió Erasmus+ programja finanszírozza, a projekt tervezett lezárása 2024. márciusa.
A PLAY/ACT célja, a New European Bauhaus kezdeményezése alapján, egy olyan interdiszciplináris képzési módszer kidolgozása, majd tesztelése, amely elsősorban a felsőoktatásban részt vevőket célozza. A projekt további céljai között szerepel egy olyan keretrendszer kidolgozása, majd tesztelése, ami a közösségformálásra és a városi térhasználatra fókuszál és ezeket a módszertanokat népszerűsíti az egyetemi képzésben is.
A partnerszervezetek célkitűzése felhívni a fiatalok figyelmét arra, hogy ők is cselekvő, aktív tagjai a közösségüknek és részesei a városi terek alakulásának. Ezzel nem csak az aktivizálás a cél, hanem a felelősségre nevelés az épített környezettel szemben. A programban részt vevő hallgatók inspirációt szereznek a program során, hogy a helyteremtés eszközeit és metódusait használva megoldásokat keressenek közösségük problémáira, miközben figyelemmel vannak a társadalmi, szociológiai és kulturális kontextusra is.
A projekt partnerei: _ARTERIA_LAB - University of Évora; Community Impact; University of Extremadura; Junta de Extremadura; Matera Hub; KÉK - Kortárs Építészeti Központ.
A módszertan kidolgozásához a résztvevő országok olyan, a közösségi tervezésen alapuló, alkalmakat hirdetnek, ahol a projektben résztvevő hallgatók közösen gondolkodhatnak a városi terek használatáról, tervezhetnek új köztér funkciókat, miközben a közösség aktív tagjává válhatnak.
Az első nemzetközi találkozó során a portugál egyetem vezetésével a projektben részt vevő partnerintézmények meghatározták a projekt legfontosabb pontjait, főbb eseményeit, a kommunikációs irányelveket és a projekt vizuális reprezentációját.